it doesn't matter.

Alla inlägg under januari 2012

Av Amanda - 30 januari 2012 06:59

Har ni tänkt på en sak? Att liksom kvällen innan skolan/jobbet tänker man att

nu ska jag gå upp dierekt klockan ringer och äta frukost och ta det lugnt. Istället gör man

raka motsatsen, ligger och drar sig till sista sekund. Hinner inte äta

frukost och stressar som F*N! Jag som åker buss tycker det är sjukt jobbigt.

Jag har ca. 300/400 meter att gå på morgonen (och det är långt då man är trött ;) ) för att komma 

till min busshållsplats. Jag blir så irriterad på mig själv! :O 

Så jag ligger nu hemma i min underbart sköna säng och bloggar. Tur att jag har sovmorgon

och att det går en buss till! 


 

Av Amanda - 29 januari 2012 16:55

14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)



Måndag: Börjar skolan kl. 09.20 och slutar 13.40 Brukar plugga en timme hos Åsa. (klassföregrej..)

Ibland åker jag till stallet. Eller så umgåddar jag mig med kompisar :D


Tisdag: Börjar skolan 08.00 och slutar 15.20 Tar oftast en buss till stallet som går 15.30, mockar, rider och sånt

man brukar göra. Kommer hem ca. 20.00 - 21.00 beror lite på. 


Onsdag: Börjar  08.20 - 14.50  Brukar ta en buss till stallet eller så åker jag hem och pluggar. Ridlektionerna

börjar v. 5 så kommer väl rida lektion på onsdagar också.



Torsdag:  Startar dagen med att börja skolan 08.00 och slutar 15.10 tror jag. Åker oftast till stallet,

beror lite på om det är mycket läxor eller inte. Fast jag kan ju göra läxorna i stallet?


Fredag: 08.00 - 15.00 Tar en buss till stallet som går 15.00 Åker väl hem runt 21.00 När jag kommer

hem kollar jag på film. Lägger mig kanske mellan 00.00 till typ 03.00 vet inte riktigt..


Lördag: Går upp när jag vill. Åker ibaldn till stallet eller så gör jag andra viktiga saker xD

Ibland kompisar och sånt.


Söndag: SAMMA LIKA SOM PÅ LÖRDAG.



Har ingen bild på den här datorn, men kan ju lägga upp bilden jag gjorde till en kompis ;)

Försökte förklara vad gymkhana var. 


 






















Av Amanda - 28 januari 2012 17:41

13. Min högsta dröm



Oj, min högsta dröm?  Det är väl för det första på tillbaks min 

otroligt fina, bästa, snällaste kompis! Hon går inte att beskriva hur underbar

hon är. Vi hade en underbar tid, men jag tror den snart är över.

OCH DET VILL JAG VERKLIGEN INTE!! 


Jag har väl många stora drömmar, men den där är en riktigt stor.


Lägger in en bild på denna underbara person också. 




 









 

Av Amanda - 28 januari 2012 14:08

mina kära vänner! :)


Jag ligger fortfarande i sängen och degar. Jag orkar verkligen inte gå upp.

Har massa saker jag ska göra men har inte ens klarat av första.. :( 


Jag kan berätta lite om igår. Åkte till skolan som vanligt, slutade 15.00 så tänkte ta

bussen till stallet som går 15.30 men då ringde underbara Lina och undrade om jag skulle åka med henne. Så hon och hennes mamma kom och hämtade mig. Åkte vidare till Sibylla för att äta lite. Blev en.. hmm..

en hamburgare med bacon :D helt okej faktsikt! :D

Åkte sen till stallet, mockade och hade lektion för Lina. Eller lektion, jag hjälpte Lina. :D

Riktigt mysig häst hon red! :P

Mamma kom och hämtade mig runt 21.30 Direkt när jag kom hem ville min lillasyster att

vi skulle sova och killa på ryggen. Snäll som jag var följde jag henne till sängen och

somnade ganska fort. Stackarn har feber. :(



JAG VILL VERKLIGEN VINNA SCHABRAKET & HUVAN!


 

Foto: http://pernillaolsson.devote.se/


Kram A.



T

Av Amanda - 26 januari 2012 21:53

Tillfällig header!

Av Amanda - 26 januari 2012 21:06

12. Min favoritgren 



Min favortigren är dressyr. Fast jag gillar ju hoppning men

det är jag inte lika bra på tyvärr.

Jag kom på i sommras att det var dressyren jag ville

satsa på.


Men jag skulle behöva tips om hur jag kan förbättra mig!

Lite övningar för både mig och hästen!


 

inte den finaste bilden men jaja xD



Av Amanda - 25 januari 2012 17:50

Hallo! :D


Hur börjar man egentligen ett inlägg? :S

Börjar man "Idag har jag gjort..."

Fast det låter så tråkigt om man börjar så hela tiden.. ?


Men idag har jag iallafall varit i skolan till 13.50 Hade typ engelska, språk,

musik, bild och matte.. Efter vi slutade tog jag med mig

Maja ner på stan för att köpa en present till Alvas kompis. Albin.

Mormor kom ner också, Maja skulle till någon grej så jag gick med mormor.. ;)

Kollade på lite kläder så jag fick en tröja med mig hem.. Med USA flaggan liksom. :D



HEJDÅ! :D


Av Amanda - 23 januari 2012 22:16

 

Jag är med och tävlar!

Tävla du med: http://bestriders.blogg.se/2012/january/blogg-tavling.html

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilket bett gillar du mest?
 Tre-delatbett
 Två-delatbett
 Raktbett
 Pessoabett
 Pelhambett
 Kimblewickbett
 Eggbett
 Hackamore
 Fullcheek
 Kandarstång
 Bett Pee Wee
 Waterford
 Gagbett
 Postkandar
 Kombinationsbett
 EE Tredelat
 Bettlöst
 Annat. Mejla/Kommentera

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards